OTÁZKY A ODPOVĚDI

Proč si vybrat právě náš servis?

V našem servisu pracují hodináři, kteří jsou špičkou ve svém oboru. Spoléháme na zkušenosti a osobní přístup. Ke každé opravě či servisu hodinek přistupujeme individuálně, vždy se snažíme najít nejlepší řešení a to jak podle typu hodinek tak i podle požadavků majitele. Dokážeme vyřešit téměř každou opravu.

Které značky servisujeme?

V našem servise opravujeme všechny značky hodinek. Máme oficiální zastoupení pro hodinky Omega, Fortis, Maurice Lacroix, Rado. Dále opravujeme Breitling, IWC, Patek Philippe, Zenith, Rolex, Glashüette original a další. Zabýváme se i levnějšími značkami hodinek. Servisujeme i starožitné hodiny i hodinky a to včetně kapesních hodinek.

Máme zkušenosti s opravami těchto značek:

A. Lange & Söhne Glashütte Bruno Söhne Panerai
Audemars Piguet Hamilton Patek Philippe
Baume & Mercier Hublot Prim manufacture 1949
Blancpain Chanel Rado
Boccia Chopard Rolex
Breguet Invicta Swatch
Breitling IWC TAG Heuer
Breitling for Bentley Jaeger LeCoultre Tissot
Bvlgari Jaquet Droz Tudor
Candino Junkers U-Boat
Cartier Longines Ulysse Nardin
Edox Maurice Lacroix Vacheron Constantin
Eterna Mido Zenith
Fortis Montblanc Zeno watch Basel
Frederique Constant Omega Zeppelin
Glashüette Original Oris

Jak probíhá oprava a servis hodinek?

Ve chvíli, kdy dostaneme do rukou vaše hodinky, hodinář posoudí, jaké opravy jsou na hodinkách potřeba provést a to nejen abychom hodinky dostali do pohybu a zaručili správný chod, ale zabýváme se i samotným vzhledem hodinek. Navrhneme Vám to nejlepší možné řešení opravy vašich hodinek. Aby jste z hodinek měli stejnou radost, jako když jste si je vzali poprvé na ruku a těšili se z nich další roky. Po odsouhlasení potřebných úkonů, ceny za opravy a jejich termínu dokončení, se hodinář pustí do práce.

Například, u celkové opravy mechanických hodinek začínáme kompletním rozebráním celého stroje a kontrolou všech dílů se zaměřením na exponované části stroje. Pokračujeme čištěním ve speciálním čistícím zařízení, kombinací dvoufrekvenčního ultrazvuku, oscilačně mechanického čištění a čtyřstupňového chemického čištění včetně sušení. Následuje montáž, seřízení a mazání stroje, regulace přesnosti chodu na časovém komparátoru, nasazení a nastavení ruček, vyčištění vnitřních prostor pouzdra, usazení stroje, uzavření pouzdra a přezkoušení chodu na cyklomatu. V tomto procesu hodinář seřídí přesnost chodu, aby byla zaručena nejlepší možná funkčnost vašich hodinek.

Po předání hodinek jeho majiteli bereme na vědomí naši odpovědnost za chod hodinek, a proto dáváme na opravu nadstandardní záruku.

Potřebují značkové hodinky pravidelný servis?

Hodinky jsou něco jako automobil. Aby správně chodily a vydržely nám co nejdéle, je zapotřebí jim pravidelně dopřát nějakou tu péči. V první řadě se jedná o vodotěsnost hodinek, která je zapotřebí čas od času ověřit. Hodinky mají velmi jemné mechanismy které jsou mazány oleji, které časem mohou degradovat, či se mísit s drobnými nečistotami. To by mohlo u hodinek zkracovat jejich životnost, a proto doporučujeme, obzvláště na značkových a mechanických hodinkách, provádět pravidelný servis, kdy dojde k celkovému rozebrání stroje, čištění, následně promazání a seřízení hodinek.

Značkové díly a součástky

Při opravách hodinek dost často narazíme na součástku, která je poškozená v takové míře, že ji nelze opravit a je zapotřebí ji vyměnit. Při výměně používáme pouze originální značkové díly.

Jak testujeme hodinky, které opravujeme?

Různé hodinky mají odlišné specifikace, které musí splňovat, aby byla zaručena jejich správná funkčnost. Po opravení tudíž hodinky testujeme několika způsoby. Mezi nejčastější patří test vodotěsnosti. V současné chvíli provádíme zkoušku vodotěsnosti pomocí dvou různých přístrojů. Witschi – proofmaster, který patří mezi špičku, zaručí vodotěsnost pomocí několika fázového testu. Hodinky, které jsou konstruovány nad 10 BAR, testujeme v přístroji Natator 125, díky kterému přezkoušíme vodotěsnost až do 125 BAR.

U quartzových hodinek měříme napětí baterie, spotřebu, přesnost a bezchybnost chodu stroje na komparátoru.

Mechanické hodinky jsou náročnější na seřízení, tudíž provádíme regulaci přesnosti chodu na časovém komparátoru a následně ještě zkoušíme přesnost chodu na cyklomatu, který simuluje pohyb ruky. Teprve hodinky, které splňují všechny potřebné parametry opustí, naší dílnu.

Jaká je záruka na provedenou práci?

U quartzových hodinek dáváme na celkovou opravu 6 měsíční záruku. Jedná-li se o dražší značkové hodinky záruku poskytujeme na 12 měsíců. U značky Omega je záruka na opravu 24 měsíců. Při přetěsňování hodinek je na přetěsnění s repasáží těsnění a zkouškou vodotěsnosti záruka 6 měsíců. Při kompletním přetěsnění, kdy se vymění všechna těsnění za nová a provede se zkouška vodotěsnosti je záruka 12 měsíců. Záruka se počítá od data dokončení opravy.

Jak postupovat při zasílání hodinek přepravní službou?

Při zasílání přepravní službou je důležité hodinky pečlivě zabalit, například do bublinkové folie a krabičky či bublinkové obálky. K hodinkám nezapomeňte vložit lístek, na který uveďte zpáteční adresu, telefonní číslo a stručný popis závady, popřípadě seznam žádaných oprav. Balíček doporučujeme i pojistit na hodnotu obsahu.

Přiložit k hodinkám popis závady?

Ano, je to samozřejmě lepší i přes to, že jsme spolu komunikovali přes telefon či email. Popis závady, například o kolik se hodinky zpožďují či jak často se zastavují, nám pomůže při stanovení potřebných oprav na hodinkách a jejich následné opravě. Na lístek můžete uvést veškeré závady Vašich hodinek či opravy, které si přejete na hodinkách provést. A to včetně leštění pouzdra, zkoušky vodotěsnosti či výměny řemínku.

Ano, web safírová skla je také náš!

Výměna sklíčka je velmi častá oprava na hodinkách, proto jsme této problematice věnovali webové stránky, které se touto problematikou zabývají. Dozvíte se zde jak postupovat při rozbití sklíčka ve Vašich hodinkách a představíme Vám téměř nerozbitné safírové sklo, které se při běžném nošení nepoškrábe a je dobrou investicí do Vašich oblíbených hodinek. Více informací můžete zjistit zde.